Akce Bumerang Laskavosti
Nápad na pěkný skutek pro tento týden je úplně obyčejný. Věříme, že se vám bude líbit stejně, jako nám.
Najděte člověka, který vám svou činností způsobil radost a napište o něm pochvalnou zprávu buď jeho zaměstnavateli, nebo jemu osobně, případně oběma.
Nápad je to docela prostý, bohužel však většina lidí ho nikdy neuskuteční. Když s námi někde vlídně zacházejí, ať už je to restaurace, hotel nebo nějaká firma, reagujeme, jako by se to samo sebou rozumělo. Většina z nás přitom vlídnost obsluhy vnímá – a to samo o sobě ukazuje, že tak úplně obvyklé to není.
Když se nám ovšem něco nelíbí, snadno napíšeme stížnost na servis nebo špatnou kvalitu a nelitujeme času.
Takový přístup pak vede k tomu, že většina firem dostává od klientů pouze kritické zprávy o úrovni služeb či výrobků. To je jistě dobře pro její zvýšení, ale psychologický dopad je negativní. Všude pracují lidé. A každý je rád, když uslyší laskavé, oceňující slovo.
Pochvala, ocenění práce, to jsou nejlepší vzpruhy a zdroje energie pro další činnost každého člověka i každé firmy.
Nebuďte líní najít si mailovou adresu kavárny, kde vás rychle a laskavě obsluhovala servírka, pochvalte ji, jak vám zvedla náladu.
Neváhejte pochválit šéfkuchaře, když vám zvlášť chutnalo v restauraci…
Pochvalte ochotnou úřednici na poště!
Napište krátkou zprávičku o tom, jak jste byli spokojeni. Nebude vás to stát víc než deset minut času a dotyčnému člověku to rozsvítí celý den. Možná vaše pochvala změní celý jeho život.
Někoho pochválí, jiného mohou povýšit, někomu vyplatí odměnu.
Někomu to možná bude všechno jedno. Ale existuje jistý zákon – zákon velkých čísel.
Zamyslete se sami: jestliže dejme tomu 50 tisíc lidí napíše v průběhu týdne kladnou zprávu o tom, co se jim líbilo, pak alespoň 45 tisíc lidí bude šťastných a své štěstí a dobrou náladu pošlou dál. Hodí svůj bumerang laskavosti. Svět kolem nich se maličko pozmění k lepšímu, něco se v něm rozsvítí. Copak to není zázrak?
Takový je efekt bumerangu laskavosti. Aby se rozběhl, musí ho někdo hodit jako první. Proč byste to nemohli být zrovna vy?
Věříme, že se vám myšlenka bumerangu laskavosti zalíbila stejně jako nám a že věnujete pozornost všem okamžikům, kdy pro vás někdo udělal více, než musel, více, než jste čekali. Čím více takových okamžiků najdete, tím více vlastních malých bumerangů laskavosti můžete poslat do světa. Tím více se vám jich vrátí. Napište nám o tom. Na vaše příběhy budeme napjatě čekat.
Přejeme vám pěkný týden!
Od 3. listopadu každé další pondělí budeme uveřejňovat jeden nápad pro následující týden.
Můžete si také objednat zasílání našich tipů – každé pondělí náš tip přistane ve vašem e-mailu.
Akce Bumerang Laskavosti
Aby pro vás byla účast v naší akci zajímavější, navrhujeme, abyste své malé bumerangy laskavosti zavěšovali na Facebooku.
Všechny bude určitě zajímat vaše vyprávění, jak se k vám váš bumerang laskavosti vrátil, co pěkného jste díky němu zažili, viděli, čím jste se pobavili.
Při umístění materiálu na své FB-stránce nezapomeňte určitě vložit hashtag: # – tedy: #BumerangLaskavosti
Svoje vyprávění a příhody můžete také posílat na náš e-mail bumerang@pronaladu.cz
Všechno co vykonáš, se ti vrátí.
Byznys, který devět žen tajilo 30 let
Obchod splněných přání – k zamyšlení