Vliv barev na lidskou psychiku je už dávno předmětem vědeckého bádání, otázkou pro odborníky na marketing i psychology. Tvůrci reklam a webových stránek manipulují pomocí barev lidským vědomím. Například tlačítka pro placení jsou nejčastěji zelená, neboť tato barva vyvolává důvěru. Červená se nepoužívají, protože červená zneklidňuje. Podobné postupy využíváme v praxi, aniž si to uvědomujeme. Ovlivňujeme sami sebe i jiné výběrem barvy. Současně tak okolí informujeme o svých potřebách. A jsou-li známy potřeby, je snadné zvolit téma a patřičná slova, která ovlivní výsledek jednání. Všímejte si barevných priorit toho, s kým hovoříte.
Partner v rozhovoru v červené – nedostatek pozornosti
Připravte se důkladně naslouchat. Zasypávejte ho poklonami. Váš projekt ho zaujme, pokud mu poskytne možnost předvést sám sebe.
Partner v rozhovoru v modré — na cestě k řešení
Oblíbená barva profesionálů. Měkká vlna modré barvy uklidňuje mysl a napomáhá koncentraci. Směle posuzujte čísla i schémata, hovořte krátce a konkrétně a uvádějte fakta.
Partner v rozhovoru ve žluté si rád popovídá
U milovníka slunečné barvy můžete spoléhat na přátelskou konverzaci. Mluvte o tvůrčích záměrech. Pokud však žlutou kombinuje s černou, buďte opatrní, je naladěn krajně proměnlivým způsobem.
Partner v rozhovoru v zelené usiluje o harmonii
Má-li někdo v oblibě zelenou barvu, vypovídá to o jeho náklonnosti ke klidu a pokoji. Na zábavné podniky ho nenalákáte, zato nápad strávit klidný večer v útulném prostředí se mu bude líbit. Při jednání s takovým člověkem kroťte emoce, hovořte klidně a trpělivě.
Partner v rozhovoru ve fialové – hledá se smysl života
Milovníci fialové bývají lidé duchovně založení, zralí a soběstační. Rádi se pohybují ve vlastním vnitřním světě. Vhodné je věnovat se v rozhovoru s nimi otázkám duchovního rozvoje a hledání životního smyslu. Rádi si s vámi pohovoří o ekologii mysli, výživy a životního prostředí.
Partner v rozhovoru v oranžové – tíhnutí k radosti a potěšení
Klidně se pusťte do témat spojených s materiálním pohodlím, jako jsou jídlo, teplo, bydlení apod. Pokud však je oranžová kombinována s černou, zajímá partnera v hovoru spíše téma ztrát a různých nepříjemností.
Partner v rozhovoru v růžové – snaha o shovívavost, tendence k pokračování rodu
Tito lidé jsou romantici vznášející se v oblacích. Dívka „celá v růžovém“ fakta a čísla nepotřebuje, tu zajímají strhující příběhy.
Partner v rozhovoru v černé – snaha dominovat
Je důležité v rozhovoru vytvořit iluzi podřízenosti. Určitě zmiňte, že bez něj to zkrátka nejde a jít nemůže. Nepotrpí si na vyprávění o cizích dobrodružstvích nebo cestách. „Nezatěžujte“ ho svou radostí. Neumí přijímat nové věci a tvůrčí nápady.
Partner v rozhovoru v hnědé – prioritou stabilita
Zajímají ho lidé pevní, spolehliví a oddaní. Navrhujete-li mu projekt, mluvte o absenci rizik, o dlouhodobých a stabilních vztazích.
Partner v rozhovoru v bílé – snaha odlišit se
Jsou ochotni probrat s vámi změny, jsou ochotni učit se, ale raději se jich nedotýkejte rukama. Neoblékli se do bílého pro nic za nic. V tomto životním období určitě nejsou naladěni na nějaké objímání se sotva známými lidmi.
Partner v rozhovoru v šedé – hledá ústraní
Pakliže v šatníku dotyčného převládá „padesát odstínů šedi“, prochází zřejmě dotyčný momentálně lehkou depresí, je v jakémsi „režimu spánku“ a má nedostatek energie. Časté užívání šedé barvy vypovídá o nedůvěřivosti a strachu z odhalení. Neklaďte žádné osobní otázky.
Oblečení je naším balením. Vybírejte je tak pečlivě, jako byste byli marketérem nejsledovanějšího produktu na světě! Tím produktem jste VY.
I. Švec
Jak barva oblečení ovlivňuje náladu
Co o vás říká barva, kterou si rádi oblékáte